piątek, 7 grudnia 2018

Ciasto marchewkowe



Dzień urlopu, dzień w kuchni
(i to broń Boże nie za karę!)

Dla mnie to naprawdę ogromna przyjemność,
poświęcić trochę wolnego czasu na gotowanie czy pieczenie
tego co lubię a także tego czego dopiero się uczę ;)

Dzisiaj się pokusiłam na coś słodko-zdrowego:
ciasto marchewkowe z lukrem cytrynowym

Co potrzebujemy?

2 jajka
3/4 szklanki cukru pudru
150 ml oleju
2 marchewki starte na małych oczkach
garść drobno rozgniecionych tłuczkiem orzechów (ja użyłam nerkowca)
 200g mąki
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki proszku do pieczeni

1/2 szklanki cukry pudru
sok z 1 cytryny
garść drobno rozgniecionych tłuczkiem migdałów

Jak wykonujemy?

Jajka miksujemy i stopniowo dodajemy po łyżce cukru pudru
a następnie wlewamy powoli olej cały czas miksując.
Do płynnej mikstury dodajemy starte marchewki oraz orzechy
delikatnie mieszając łyżką.
 Na koniec wsypujemy mąkę połączoną z sodą, proszkiem do pieczenia
oraz cynamonem delikatnie łącząc składniki.

Piekarnik nagrzewamy do 150 stopni
i pieczemy ciasto około 60 minut.

Po upieczeniu i dokładnym wychłodzeniu ciasta przygotowujemy lukier.
Do soku z 1 cytryny podczas miksowania stopniowo dodajemy 
po 1 łyżeczce cukru pudru do uzyskania żądanej konsystencji. 

Lukier, po konsultacjach z Moniką, z której radami jestem za pan brat,
wykonałam bez użycia białek, by ciasto łatwo dało się pokroić ;)

Na gotowy wypiek wylewamy lukier
i całość posypujemy rozgniecionymi migdałami.

NIEBO W GĘBIE










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz