niedziela, 31 stycznia 2016

Frytki z batatów


Bataty... - słodkie ziemniaki.
Powiem szczerze, że nigdy mi jakoś specjalnie nie podchodziły...
(jak do obiadu można podać coś słodkiego?!) ;)

Jednak odkąd zaczęłam je sporządzać w formie frytek,
zaczęły się super komponować ze wszystkim stopniowo :)
I w końcu doceniłam ich świetny smak i wartości odżywcze!
(których posiadają więcej niż tradycyjne ziemniaki)

A mianowicie?
Są doskonałym źródłem beta-karotenu i luteiny,
witamin: C, A, kwasu foliowego,
a także takich minerałów jak potas, żelazo i wapń.

A jak to z tymi frytkami? :)
Obieramy, kroimy w paski, doprawiamy solą, pieprzem i oliwą 
Zapiekamy w 190 stopniach ok 30 minut
Są idealne!
Moje wychodzą miękkie, delikatne, co poniektóre chrupiące ;)
Jeśli jednak lubicie tylko chrupiące,
można je przed pieczeniem oprószyć mąką ziemniaczaną lub kukurydzianą.  

Najlepiej smakują z lekką sałatką (np z rukoli) lub sosem majonezowym.

Smacznego!










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz