piątek, 26 października 2012

To moje ulubione kąty


Siedząc tak późnym popołudniem...
z kubkiem herbaty w ręce, owinięta kocem,
doszłam do wniosku, że skoro tworząc bloga nazwałam go "moje ukochane 4 kąty"
może powinnam wyjaśnić dlaczego tak? i jakie są moje ulubione 4 kąty :)

Bez tych czterech pomieszczeń (a raczej miejsc...) nie wyobrażam sobie życia!...
Każde z nich ma w sobie fajny klimat i magię.
Każde niesie za sobą dużo wspomnień i pięknych chwil...
Zatem...


KUCHNIA + JADALNIA




"Uwielbiam spożywać posiłki z rodziną i przyjaciółmi.
W mojej jadalni wszyscy powinni czuć się swobodnie i jeżeli tylko zechcą,
godzinami przesiadywać przy stole, rozmawiając i żartując.
Kuchnia jest dla mnie prawdziwym sercem domu.
To moje ulubione miejsce, ponieważ właśnie tu wszyscy się spotykają,
a ja mogę podczas gotowania nadrobić rodzinne zaległości
i dowiedzieć się co słychać u przyjaciół."

Przyjemność, jaką czerpię z gotowania, jedzenia i przyjmowania gości,
łączę w kuchni wielozadaniowej, której częścią
jest mała, ale pełna wdzięku jadalnia. ;-)


SYPIALNIA + GARDEROBA





"Sypialnia to moja osobista przestrzeń, 
mająca zapewnić mi prawdziwy komfort.
Powinny w niej królować materiały kuszące swoim wyglądem
i miękkością, a ponadto - moje ukochane pamiątki"

Im więcej  czasu spędzamy w domu,
tym bardziej zmienia się funkcjonalność poszczególnych pomieszczeń.
I tak też jest z sypialnią - poza tym, że śpimy w niej, 
a co za tym idzie spędzamy 1/3 naszego życia,
sypialnia powinna być też dostosowana do naszych potrzeb,
zachowując atmosferę, spokój i prywatność.

Moja sypialnia spełnia również funkcję garderoby.
To tutaj mam większość moich ubrań i dodatków,
to tu się przebieram, ubieram, stroję i rozbieram ;-)


SALON





"Powinien to być pokój, w którym dobrze się mieszka,
który odzwierciedla styl i doświadczenie gospodarza,
w którym każdy czuje się wygodnie
i nie ma ochoty go opuszczać."

W salonie spędzam bardzo dużo swego czasu,
relaksując się, nudząc się, leniąc się, ucząc się
i to co najważniejsze - spotykając się z rodziną i przyjaciółmi.
Pokój dzienny powinien nadawać ton całemu domowi.
Urządzając go i w dalszym ciągu nad nim pracując, staram się robić wszystko,
aby rozplanowanie miejsc i wystrój skłaniał gości
do spontanicznych zachowań i zachęcał do nieskrępowanych rozmów.


ŁAZIENKA





"Łazienka to według mnie miejsce absolutnego spokoju.
Powinna to być osobista przestrzeń,
która ukoi stargane nerwy, odświeży fizycznie i 
dostarczy przyjemności wszystkim zmysłom."

Dla mnie liczy się w niej najbardziej funkcjonalność.
Kocham długie gorące kąpiele
i zapach tych wszystkich płynów i mazideł.
Gdy tylko mam czas, spędzam w niej dużą część mojego każdego wieczoru.



Podsumowując...

Wydaje mi się, że moje mieszkanie jest żywym odbiciem mojej osobowości :-)
Otacza mnie wszystko co lubię najbardziej, 
tu będą się kształtowały też moje wspomnienia.
Jeśli mnie nie znasz - poznasz mnie właśnie po tym
co mnie tu otacza :)


1 komentarz:

  1. Moim ulubionym pomieszczeniem w mieszkaniu jest sypialnia :). To właśnie tu dobrze wypoczywam od codziennych obowiązków. Przy aranżacji sypialni starałam się przede wszystkim by pomieszczenie było jak najbardziej zgodne z moimi preferencjami oraz gustem. Przy wyborze łóżka stanowiącego główną część umeblowania chciałam mieć wpływ na dopasowanie go do moich potrzeb. Kupując mebel na https://senpo.pl/lozka/ miałam możliwość wyboru jego rozmiaru, a także innych detali wpływających na ostateczną formę łóżka. Meble robione na wymiar są zwłaszcza dobrym wyborem dla mniejszych pomieszczeń. Z tego względu często wybieram je do mojego niedużego mieszkania.

    OdpowiedzUsuń