wtorek, 18 września 2012

Letnia Pizza Paprykowa


Ponieważ lato powoli dobiega końca i jest to niestety nieuniknione,
postanowiłam dziś wykorzystać ostatnie kolory i smaki lata 
i zrobić szybki i łatwy obiad - Letnia Pizza z Paprykami.

Wykorzystałam do niej pomidory, cebulę, kiełbasę
i trzy kolory papryki - czerwona, zielona i żółta.

1.Ciasto:

1 łyżeczkę drożdży mieszamy z 1 łyżką letniego mleka i 1 łyżką mąki.
Odkładamy w ciepłe miejsce aby drożdże podwoiły swą objętość.
(ja odkryłam super sposób na szybkie wyrastanie ciasta!
do połowy dużego kubka nalewam wrzątku i wkładam mniejszy kubek z drożdżami
- "rosną jak na drożdżach!) ;)))

Następnie po ok pół godziny mieszamy drożdże z 1,5 szklanki mąki, 
1/2 szklanki letniego mleka
i ok 4 łyżkami oleju, doprawiamy solą i dokładnie zagniatamy ciasto.
Odkładamy na ok godzinę do wyrośnięcia.
(ponownie kłania się mój super sposób na szybkie wyrastanie ciasta!
tym razem do dużej miski nalewam wrzątku i wkładam w nią małą miskę z ciastem)




Po tym czasie zagniatamy ciasto i wałkujemy.
(naturalnie kształt jaki powinna posiadać pizza to - okrągły)
Zawijamy brzegi lekko do środka.

2.Sos do pizzy

Ja go robię z: przecieru pomidorowego, ketchupu, kilku łyżek oleju,
soli, pieprzu, oregano + opcjonalnie zioła prowansalskie.
(proporcje zależne od ilości ciasta i Waszych preferencji - 
niektórzy wolą mniej sosu, inni więcej ketchupu itp)




A więc przyszedł czas na smarowanie sosem ciasta... :)




Następnie wykładamy na nie to co lubimy.
Ja dziś postawiłam na coś sycącego - kiełbasa,
ale też lekkie i pyszne warzywa -
cebula, pomidor, papryka (różne kolory).
Na wierzchu posypujemy startym serem i posypujemy przyprawami.




Pizzę pieczemy w 200 stopniach ok 20 minut.
Pyszna... chrupiąca... z delikatnym ciastem...






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz